Referat fra bestyrelsesmøde 21.04.2020
Til stede:
Per Høegh Nilsen
Johnni Nielsen
Else-Marie Frederiksen
Erik Laursen
Anne Sommer-Larsen (ref.)
Punkt 1:
Ny affaldsordning:
Fra på torsdag d. 23.04.2020 skal de gamle affaldsstativer fjernes fra husenes facader. I forbindelse med den nye renovationsordning er den hidtidige dispensation om affaldsstativer ved hvert hus ophørt og de nye affaldscontainere skal bruges. Dette er ikke en bestyrelses-afgørelse, men et pålæg fra Kommunen.
Hvis nogen af beboerne ønsker at beholde deres affaldsstativ, skal det placeres på egen grund, i carport eller gårdhave.
OBS: De af beboerne som ønsker at afhænde deres affaldsstativer skal torsdag d. 23.04.2020 bringe det til P-pladsen ved Kilden, hvor Fredensborg Kommune vil afhente dem fredag d. 24.04.2020. (Sækkevogn kan lånes ved affaldsøen ud for vej nr. 2.)
Hvis nogen af beboerne fremover vælger at bruge deres affaldsstativ med egen pose, pointeres det hermed at affaldet, som kastes i fællescontainerne for restaffald, skal være i mindre lukkede poser. Ikke store affaldssække. ( se den omdelte sorteringsvejledning fra kommunen)
Punkt 2:
Gartneraftale:
Græsplænerne vil blive behandlet for mos i den kommende tid, hvilket giver en ekstraudgift på kr. 3500.
I vores eksisterende aftale er det inkluderet at gartneren fjerner græsset langs husmurene hver 14. dag. Ukrudt og græs ved træhegnene skal fjernes af beboerne selv.
Der vil i den kommende uge blive suppleret med nye hækplanter.
Punkt 3:
Tagsten og mursten:Til nu er der opbevaret et ”reservedelslager” af mur- og tagsten i indhegningen ved vej 3. Der bliver nu fordelt et antal tagsten til hvert hus for videre opbevaring. Bestyrelsen vil fordele disse onsdag d. 22.04.
Hvis nogen ønsker mursten kan man henvende sig til bestyrelsen.
Punkt 4:
Overtagelsesaftale for vand og kloak:
Betyrelsen søger videre efter dokumentation for opbygningen af vand- og kloakanlægget i området.
De eksisterende tegninger er mangelfulde bl.a. på grund af at der har været flere bygherrer.