Info til medlemmer / Refarat generalforsamling 2021

Refarat generalforsamling 2021

Generalforsamling i G/F Kildehusene 2021 på E-mail
I henhold til vedtægterne §9 indvarsles årets generalforsamling. Denne gang på mail pga. CORONA restriktionerne.
Dagsorden:
1. Bestyrelsens beretning for 2020. Der er ingen bemærkninger
2. Aflæggelse af årsregnskab. Der har været enkelte forståelses spørgsmål
3. Fremlæggelse af budget. Kontingent forhøjes med 200 kr. så det nu er 800 kr. Se affaldsøer bilag
der er med i denne mail.
4. Rettidige indkomne forslag.


Bestyrelsen ønsker at ændre punkt 6.4 i vedtægterne.
Så det det fremadrettet ved salg/overdragelse af ejendomme, vil være køber eller dennes repræsentant der betaler et gebyr til Grundejerforeningen på kr. 1500. Dette dækker omkostningen ved indhentning af oplysninger om ejendommens forpligtelser til tredjemand.
Der er stemt på mail, 24 huse har stemt ja, 10 huse har ikke stemt. Forslaget er vedtaget

Forslag fra Erik Larsen ang. Anskaffelse af markise til Kilden.
Prisen for dette forslag anslås til kr. 30-40.000. Derfor ønsker bestyrelsen at udskyde en beslutning om evt. anskaffelse til næste ordinære generalforsamling.
Forslaget har været til afstemning på mail
8 huse har stemt ja til opsætning og 18 huse har stemt nej. Forslaget er dermed ikke vedtaget

Affaldsøer.
Forslag fra bestyrelsen om fællestømning af affald og betaling via det månedlige kontingent til Grundejerforeningen. Forslaget er tidligere sendt til beboerne for afstemning pr. e-mail.
Forslaget er vedtaget, der er 31 der har stemt ja, 3 har ikke stemt.

GF betaler for fællestømning pr. 1. jan. 2021. Beløb, som er betalt for meget til Fredensborg Forsyning for 1. halvår 2021 for affaldssortering tilbageføres automatisk til beboernes konti.
Afslutning af bygning af affaldsøerne og belysning afventer Fredensborgs Kommunes endelige beslutning om affaldssortering. Bestyrelsen vil finde en midlertidig løsning på belysning ved øerne. Se vedhæftet fil
Valg af formand og bestyrelsesmedlemmer.
Bestyrelsen fortsætter pga. CORONA. Alle i bestyrelsen modtager genvalg.
EVT.
Der stilles forslag om opsætning af en markise til overdækning af udgangene til terrassen i fælleshuset. Når vi, specielt om sommeren er mange til vore arrangementer, kniber det med pladsen. Overdækningen kunne dermed tjene som en kombination af areal udvidelse og beskyttelse mod kulde og varme. Samtidig med at vi kan slippe for bøvlet med opsætning af pavilloner til grillfester eller lign. Vi er sikre på at en så brugbar forbedring, også i anledningen af KILDENs 10 års fødselsdag, vil være til stor glæde for alle.

Der er 5 års eftersyn af asfalten i august måned, vi får en konsulent på, så det kører efter forskrifterne.
Kommunen har varslet, at det først bliver i december måned 2022 at den endelige affalds sortering er på plads, vi prøver at få en bekræftelse på hvad der skal være på øerne, så vi kan få sat hegn op omkring øerne.
Lyset på øen ved vej 2 bliver forbedret.

Der er konstateret løse hunde i området. Som der står i vedtægterne skal hunde føres i snor og hundelorten skal samles op, formanden har trådt i op til flere på græsplænerne.

Fredensborg Forsyning har overtaget vores kloak og vandledninger, men de skulle lige have 8500 kr. for det vand der er aflæst på fællesmåleren, vi har prøvet at argumenterer for at de underskrev dokumenterne i februar måned 2020, så det kunne være derfra at de overtog anlægget, at der så er gået 10 måneder med at få tinglyst dokumenterne, er ikke deres bord.
Måleren er nu taget ned, så nu kommer der ikke flere regninger.
Sven Ove og Brita Petersen ønsker at overgive ansvaret for booking og opsyn med Kilden.
Blomster og vin til Sven og Britta

Bestyrelsen siger tak til Sven Ove og Brita KH 27 for de 10 år de har passet Kilden
 
Martin Jensen KH 26 og Annelise Thomsen KH 3 overtager opgaverne.
I håbet om lysere tider varsler bestyrelsen at Kildens 10-års jubilæum vil blive fejret med en fest til efteråret.
Med venlig hilsen på bestyrelsens vegne Per Høegh Nielsen (formand)
Formand Per Høegh Nielsen | Kildehusene 3, Nivå - Danmark | Tlf.: 50541237