Info til medlemmer / Refaret generalforsamling 2024

Refaret generalforsamling 2024

Referat fra ordinær generalforsamling i G/F Kildehusene 14/2 2024

I henhold til vedtægternes § 9 indkaldes på bestyrelsens vegne hermed til ordinær generalforsamling i grundejerforeningen Kildehusene
Onsdag den 14. februar 2024 kl. 18:00
På adressen: Johannes Hages Alle 1, 2990 Nivå
Antal fremmødte: 40
Antal fuldmagter: 4
Dagsorden:
1. Valg af dirigent og referent + 2 stemmetællere.
● Claus Michaelsen blev valgt som dirigent
● Anne Sommer-Larsen, referent
● Stemmetællere ikke valgt

2. Bestyrelsens beretning for 2023.

● 1 hus er solgt i bebyggelsen i 2023.
● Der var Generalforsamling i Kilden 22.02.2023
● Der blev holdt forårsfest d. 31.03. i Kilden
● Faktura fra affaldshåndteringen fremsendt til os d. 26.04.
Bestyrelsens klage over prisen for affaldshåndtering blev afvist af kommunen.
GF Kildehusene har selv betalt for de containere, vi bruger til restaffald. Nye bebyggelser får dem leveret.
Vi kan ikke selv regulere antal containere efter behov.
● D. 21.06. blev stamvejen i bebyggelsen fejet af gartneren
● Gartner 2023:
Hækkene og laurbærbuske er blevet klippet.
Det er blevet påtalt over for gartneren, at hans folk skal køre mere forsigtigt med maskinerne, når der slås græs.

● Der var en fælles arbejdsdag 29.08. hvor følgende opgaver blev udført af de fremmødte beboere.
o Optælling af inventar og rengøring i Kilden.
o Tagrender renset på Kilden
o Paneler på værelserne i Kilden blev malet
o Højden på birketræerne blev justeret.
o Petanquebanen blev rengjort og revet.
​​​​​​​​​​​
● Kokkeskolen blev afholdt d. 15.09.2023 med servering af laks til forret og langtidsstegt nakkefilet som hovedret.
● Der blev gravet et hul i vejen ud for KH16 af et netselskab uden forudgående aftale. Det er nu lukket. Der er forslag fra kommunen om at skyde nyt fibernet ind, da ikke alle kan få dækning af de eksisterende løsninger. Kommunen vil komme med forslag om, hvor der skal graves i bebyggelsen efter samråd med bestyrelsen.

● 23 huse har fået installeret LED belysning over hoveddørene, som automatisk tænder når det bliver mørkt. Denne belysning er vigtig for at kunne orientere sig i bebyggelsen f.eks. ved ambulance besøg.

● 07.12.2023 var der julefrokost i Kilden

● 08.12.2023 var der arbejdsdag for beboerne med fejning og opsamling af blade på stamvejen og rengøring omkring affaldsøerne.

● Der er opsat nye skilte på flere huse som skal gøre det lettere at finde frem.

● Per (formand) udtrykte tak til:

o Aktivitetsudvalget (Inge KH2, Rigmor KH8, Inga KH9, Vibeke KH19, Bente KH24, Mia KH 34) for deres arbejde med at skabe hyggelige aktiviteter for beboerne.
o Annelise KH3 for Torsdagscafe
o Martin KH 26 for arbejde med reservationer af Kilden
o Christian KH4 for revidering af regnskabet
o Tak til bestyrelsen for godt samarbejde

● Aflægelse af årsregnskab.

Resultatopgørelsen blev gennemgået.
Der var spørgsmål ang. Størrelsen på GF’s konto i Nykredit, som fremover vil give en rente på 0,5%. Hidtil har vi ikke fået renter.
Der var ønske om at vurdere udgiften til snerydning og et alternativt tilbud vil blive indhentet. Man vil muligvis kunne bruge mindre maskiner endnu.
3. Beslutning om anvendelse eller dækning af årets resultat.
4. ​Årets resultat blev godkendt.

5. Fremlæggelse af budget og fastsættelse af kontingent

Det månedlige kontingent vil øges til kr. 1100 /pr. hus/md. inkl. de kr. 50 som hver måned betales til vejfonden. Stigningen skyldes blandt andet stærkt forøgede udgifter til renovation. Opkrævning vil automatisk blive foretaget via Betalingsservice.

Budget og kontingent blev godkendt.

6. Rettidige indkomne forslag
● Bestyrelsens forslag om et årligt skattefrit honorar til Formanden for det store arbejde han udfører for Grundejerforeningen.

Forslaget blev godkendt.

● Forslag til godtgørelse til beboere for at udføre mindre arbejder på grunden og i Kilden.
Hvordan en honorar ordning kan administreres, må udarbejdes nærmere og kan gøres som en forsøgsordning i 2024.

● John fremlagde et forslag om at bedre biodiversiteten på de fælles områder, hvor der nu er græsplæne. Dette ville kræve såning af div. markblomster og plantning af blomstrende buske, som er attraktive for insekter.
Bestyrelsen vil se nærmere på, hvad man kan gøre af ændringer på området, f.eks. ved plantning af blomstrende buske, uden at det kommer i konflikt med lokalplanen.

7. Valg af formand og bestyrelsesmedlemmer.
Bestyrelsen modtog genvalg. Der var ingen nye kandidater som ønskede valg.
Formand: Per Høegh Nielsen KH 3
Næstformand: Johnni Nielsen KH 6
Referent: Anne Sommer-Larsen KH 29
Erik Laursen KH 29
Vibeke Christiansen KH 23

8. Valg af Kasserer.
​Ikke Aktuelt
9. Valg af revisor.
Revisor fortsætter som tidligere.

10. Eventuelt.
Lars Peter KH5 havde spørgsmål ang. hvad som må gøres ved det etablerede fliseareal foran husene.

Steen KH8 havde spørgsmål om hvem, som har adgang til Kildehusenes arealer. Nogle naboer opfatter området som lukket, hvilket ikke er tilfældet. Der er sat skilte op med ”privat område” tidligere for at hindre at uvedkommende bruger området.
Klaus KH33 foreslog at man tilmelder sig Nabohjælp.dk som hjælp til at der holdes øje med naboers hus når man er bortrejst.

Klaus KH33 gjorde opmærksom på at der er store udfordringer med asfalten på vej 3. Bestyrelsen vil undersøge dette nærmere.

Efter generalforsamlingen bød Grundejerforeningen på Smørrebrød i Kilden


Med venlig hilsen
På bestyrelsens vegne

Per Høegh Nielsen/Formand
Formand Per Høegh Nielsen | Kildehusene 3, Nivå - Danmark | Tlf.: 50541237